mandag, oktober 20, 2008

Jua ni kali sana

Har begynt aa legge ut bilder paa Flickr, saa langt bare 12 men det kommer saann litt etter litt (faar lastet opp saann ca fem i gangen og det tar et kvarter. Bilder kommer i kronologisk rekkefoelge. Bare aa klikke paa bildene til hoyre paa siden:)

I dag har vaert en kaotisk dag paa dagsenteret. Bare en laerer med malaria paa jobb, og ikke noe opplegg for de lavtfungerende barna. Provde saa godt vi kunne aa lese boeker og legge puslespill med de, men dessverre er det slik at det ikke er nok ressurser til individuell oppfoelging en til en, som ganske mange av de trenger (som for eksempel de med autistiske trekk og med hoerselshemming). Man kan bli ganske frustrert av mangel paa struktur og organisering her nede, men maa bare proeve aa gjoere det beste ut av det en har...

Ellers er det veldig varmt for tiden og burde ha vasket klaer i gaar ettersom ikke noe vann i dag. Men no hurry in Africa, eller "labda kesho" (kanskje i morgen) som vi sier ofte her;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har sendt sms til deg Kine med spørsmål om en pakke eg har tenkt å send til deg. Har forstått at mobdekninga e så som så og antar at d e derfor eg ikke har fått svar. Prøv meg på spørmsål ang pakka her, bi det dumt å send litt greier (bare litt snåle, små greier som et Ole Brumm blad og Ahlgrens biler-godteri) til ungene på senteret? Vilde har funnet en så å si ubrukt kattepus/kjæledyr som hun gjerne vil sende, hun har skrevet lapp og hengt rundt halsen hvor hun har skrevet "til noen som vil ha denne, fra Vilde". Er det noe spesielt du trenger, gjerne vil jeg skal sende til deg - leverpostei eller lignende? Blir jo ikke så mye, men håper det blir litt kos å få en liten, snål pakke fra mor :).

kinemari sa...

blir kjempeglad for pakke, uansett innhold:)barna blir glade for alt. Har vel funnet ut av mobilen naa, husk aa sende til Tanzanianr!

Anonym sa...

Hei Kine, måtte bare sjekke om du hadde skrevet noe mer siden sist.
Som eg skreiv i sms til deg så har eg sendt en pakke som brev til adressen du har oppgitt. Forsto det slik at når man sender som brev i stedet for som pakke, så er det lettere at det kommer bort på veien, men siden porto'en var cirka halv pris så tok eg sjansen. Håper virkelig det kommer fram selv om det ikke er rare greiene som er sendt....
Gla i deg og no ska eg husk å bruk Tanzanianummeret, eg tror eg har 3, i alle fall 2 nummer til deg liggende inne på mobilen min og det var grunnen til at du aldri fikk alle sms'ene fra meg, beklager det! Forresten, i neste uke, nærmere bestemt fredag i neste uke så venter vi på et "kaffebesøk" av slekta's nykommer vesle Erik Archer m/mor og far, det blir stas, gud som eg gled meg til eg en gang bi bestemor!!! Stooooor klem :-)))

kinemari sa...

saa goy at Erik kommer paa besok, en dag blir du bestemor du ogsaa:) har ikke faatt noen pakke enda, skal sjekke i morgen. Faar bare krysse fingrene. For sikkerhets skyld, her er nr mitt en gang til: + 255 783367189