fredag, oktober 03, 2008

Flere bilder + litt oppdatering

Hele gjengen samlet paa Pemba

Rommet til meg og Marianne i Morogoro. Vi bor sammen med en veldig hyggelig dame som heter Antonia, samt lille Lucy paa 3,5 aar og Anna paa 13. Faar frokost og middag her og spiser lunsj paa Amanisenteret som ligger ca en ti minutters gaatur unna. Amanisenteret ligger i Chamwino, et fattig boligomraade som er saa mye Afrika som du kan faa det. Kan ikke bevege oss en meter utendoers uten at en flokk med unger hyler "wazunguuuuuuuu" etter oss eller "good morning, teacher" (selv om det egentlig er ettermiddag).

Blir veldig glad for all post, her er adressen:

Amani Centre to Kine Mari Karlseng, PO BOX 579, Morogoro, Tanzania

Skriver mer utfyllende senere, ikke saa ofte vi faar kommet oss paa internett her. Har forresten litt problemer med aa sende sms til Norge for tiden, saa ikke fortvil om du ikke faar svar paa en mld. Baadaye!:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

HEIA kjäre Kine Mari! Kjempebra med Afrika adressen. Jeg sitter her nå på söndagsmorgen og tenker; KINE BLIR 25 ÅR på tirsdagen. Hele 1/4 århundre - ett jubileum. HURRA for en fantastisk dame og et hjertevarmt og godt menneske. Jeg er så glad i deg og takknemlig for å väre tanta di. Har ide om bursdagspresang. UANSETT, HA DET FINT. Stor KLEM/KRAM fra både Jan og meg.

Anonym sa...

Endelig - en adresse, no vart eg gla'! Bursdagsgave har du jo fått på forhånd, men hadde hatt lyst til å hatt tid på meg til å sende deg en overraskelsesgave til jubileumet ditt hele "twenty-five years old", men legger vi sammen postgangen i Norge/Europa/Afrika så er det vel rimelig dårlige odds for at en pakke jeg sender nå rekker fram til bursdagen din 7.oktober. Men, noe skal jeg nå sende uansett, men du får det altså ikke til 25 års dagen din, du voksne, vakre, kloke, superduperjenta mi'! Kjempefint å se bilder fra hvordan du har det! Har gitt litt opp å sende sms i og med at jeg har forstått at dekninga ikke alltid er den beste, men så lenge du skriver en gang iblant på denne bloggen din, så føler jeg at jeg får fulgt med deg på dine eventyr likevel. Klems og kos fra mamma

pappa sa...

Kjære Kinemor, grattis med 25 år. Syns ikke det er lenge sia du sutta på smokken, og var helt fortvila når det var "skrukker" på strømpebuksa, he he.Har sjekka på google earth hvor morogoro er og ble vel ikke helt beroliget. Men jeg er kjempestolt av deg og av den "jobben du gjør der nede. Det er kjempefint å tenke på at du bidrar til at barn i Afrika får det litt bedre. Her hjemme går det bare bra, vi forbereder oss på kulde og snø, men det skal vel gå bra.
Eg overfør peng til kontoen din imorra, sats på et større selskap når du engang kommer heim igjen.
Hilser fra oss alle på Langmoheia, Lillesøster, lisbeth og gry, oldemor, monica, svein erik, rolf martin, marlene, lisa mari.
Er KJEMPEGLAD i deg, stor BURSDAGSKLEM fra PAPPA

Yngvild sa...

Fine Kine!!! Gratulerer med dagen!!! Som fellow resident in this continent ble ae noedt til aa gratulere dae paa bloggen siden ae ikke kommer inn paa Facebook paa dette fantastiske internettet.... Saa gratulerer!!!! :) HAAPER du faar feira me litt Kili Baridi :) Stor klem, grattis me de 25! (ae trudde nu du va et aar yngre enn mae bestandig...) hurra ...

Anonym sa...

Må bare skrive litt til for jeg måtte le litt for meg selv da jeg leste innlegget fra pappa. Gud så glad du var i den smokken! Det var helt krise hvis den forsvant og når du ble såpass stor at du skulle slutte så fant du lillesøster sin smokk og gikk og gjemte deg under dyna og koooosa deg med smokken til Kamilla, hi-hi. Har tusen andre bilder og historier om alt det morsomme og rare tinga du gjorde som unge som å skylle stygge-kjolen ned i do, grave ned mammas smykkeskrin rundt midnatt når du trodde vi hadde sovna, da brannslokkingsapparatet bare måtte prøves ut - inne i gangen og du stakk nesa innfor døra og etterpå ba du så pent om ei bøtte med vann og en klut og jeg tenkte hmmm, hva er det nå, så jeg lukker opp døre helt og der står du midt i en støvsky og vil vaske opp etter eksperimentet og selvsagt alle de forferdelige skrukkene på strømpebuksene, det var fæle greier det! Du var en utrolig oppfinnsom og nysgjerrig anlagt unge, snill som dagen var lang, men nysgjerrig på en positiv måte, alt måtte du bare finne ut av på din egen måte og lese lærte du mer eller mindre av deg selv da du var 3 år. Du er virkelig superduper! Skulle selvsagt hilse fra alle oss på Nerheia også, Vilde, Mathias, Lars, Sissi og Pippi-Lotta (og sikkert onkel Svein og Tove og stakkars mormor også, hadde hun bare husket at du har bursdag). Skal, med hjertet litt i halsen, også søke opp Morogoro på nettet, forsto ut fra det pappa skrev at han ikke ble helt beroliget, men samtidig er jeg enig med ham: er kjempestolt av deg fordi du er en av de som gjør en forskjell for å gjøre livet litt bedre for andre her i verden! :).

kinemari sa...

Tusen takk for alle bursdagshilsener og gaver! Koselig med historier fra barndommen, minner dog om at det gaar fint an aa ringe til Afrika ogsaa:) Morogoro er en veldig trygg og fin by med mange fasiliteter. Fikk foroevrig feira med en kald Tusker, Yngvild, selv om Kili fortsatt e best;) Stooooor klem!

Anonym sa...

går an å ringe t afrika??? :) i must try it sometime!