fredag, august 15, 2008

Tur til Fløyen med en ghaneser og Hollywood i Bergen

På tirsdag, da jeg stod på stand for SAIH i Grieghallen, dukket plutselig Samuel opp blant alle de tusenvis av nye studentene. Han var guiden vår da jeg var i Ghana i 2004, og jeg har ikke sett eller hørt fra han siden. Nå er han i Bergen for å ta en mastergrad. I dag tok jeg han med på den obligatoriske turen med Fløibanen pluss en liten tur i sentrum, altså min tur til å være guide.

Men det var flere kjente fjes der, nemlig "stjernene" fra tulle - basketballaget "Hollywood i Bergen". En gjeng avdankete C-kjendiser som tydeligvis begynner å bli desperate etter mer pr og å overleve i rampelyset. I går spilte de en basketkamp mot det enda mer tullete norske "stjernelaget", hvor inngangsprisen var rundt 400 kroner. Og i kveld er det VIP-party hvor man kan få møte storhetene til en enda stivere sum av 900 kroner. "Storhetene" inkluderer blant annet Paula Trickey, kjent fra Pacific Blue, de to som spiller døtrene til Susan og Bree i Frustrerte Fruer, Aaron Carter, en gammel svensk supermodell som visstnok har datet Pamela Anderson pluss en hel gjeng andre ukjente såpeskuespillere. Ok da, så går kanskje noe av inntektene fra dette opplegget til veldedighet, men hvorfor i all verden betale så mye penger for å se disse menneskene bedrive dårlig idrett? Dessuten fikk jeg sett de gratis på Fløyen;)


Chema chajiuza, kibaya chajitembeza

(A good thing sells itself, a bad thing advertises itself for sale)



Paula Trickey fra Pacific Blue



En viking - ghaneser






3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker bloggen din. Gleder meg til å fölge bloggen. Jeg tror du får et utrolig, spennende og interessant år.Jeg liker at du deler dine refleksjoner og jeg liker spesielt at du viser bilder. Når reiser du til Afrika? Kjempeinteressant å få vite tidsplan, reiserute og hvilke vilkår har du som student der. Vil at du skal ha det bra og samtidig lengte hjem. Stoooor klem fra tante Sölvi

Anonym sa...

Hei, Samuel var da en stilig kar!
Har han vært i Norge før? Hva syns han om Norge?

kinemari sa...

Takk for det, tante:) Jeg reiser 6. september. Skal oppdatere om tidsplan, reiserute og vilkår innen jeg drar. Kommer nok til å få det kjempefint.

Samuel har ikke vært i Norge før, han syns vi har et veldig bra samfunnssystem her og er fascinert over hvor lenge solen er oppe.