torsdag, august 28, 2008

Klargjøringer

Det går plutselig opp for meg at tiden går ganske fort, og at det er én uke og to dager igjen til jeg reiser til Tanzania. Vi skal levere inn oppgave førstkommende onsdag og ha framføring fredagen etter, må pugge masse swahili, spise masse norsk mat, drikke masse ordentlig kaffe, kopiere ditt og datt, kjøpe ditt og datt og ikke minst det viktigste å være masse sammen med Daniel. Tenkte derfor at jeg må komme i gang med å skrive litt på bloggen om hva jeg faktisk skal gjøre der nede i Afrika i høst:

First things first: Jeg reiser fordi jeg skal ha min tredje års praksis som sosionomstudent der. Grunnen til at jeg skal ha praksis der? Jo, fordi det er Afrika og Tanzania, selvfølgelig! Man vil alltid tilbake, og jeg reiser faktisk på nøyaktig samme dato med samme fly som sist gang i 2005: 6. september kl 1155 med British Airways Oslo-London-Dar es Salaam:)

Vi er fem stykker fra klassen min som reiser til Tanzania. Jeg og Marianne skal til Morogoro mens de tre andre skal til Moshi. Fire av oss drar rett til Zanzibar først og så har vi ferie i to uker med mulige turer til Pemba og eventuelle andre steder, hvor vi møter femtemann underveis, før vi skal ha én uke med forberedelseskurs i Dar es Salaam. Selve praksisen starter i praksis 29. september. Jeg og Marianne skal være i praksis på Amani - senteret, som jeg skal fortelle mer om en annen gang. Men det er kort sagt et senter for psykisk og fysisk utviklingshemmede barn.

Jeg skal være i Tanzania i ca fire måneder, og kommer tilbake igjen 9. januar. Det betyr altså at det blir nok en jul og nyttårsfeiring med 30 varmegrader (hvem sier at det er så ille?).
Det beste av alt? Daniel kommer nedover 28. november og vi reiser hjem med samme fly!:)


Kiburi si maungwana

(Arroganse er ikke å være en gentleman)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så koselig å lese at det viktigste er å være mest mulig sammen med Daniel :)