søndag, august 10, 2008

Another blog, another story

Det er en lat søndags ettermiddag i Bergen, og en perfekt anledning til å starte en blogg. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til jeg drar tilbake til Tanzania igjen i september, men what the heck. En inspirasjonskilde må sies å være Monicas blogg, som jeg ble grundig oppdatert på i dag etter å ha fått tilgang til den igjen. Ikke at jeg har ambisjoner om å være en like grundig og god bloggskriver, men denne gangen skal jeg virkelig prøve å skrive regelmessig og om akkurat det jeg vil skrive om.

Nå kjenner jeg lukten av fiskekaker, poteter, broccoli og brunsaus fra kjøkkenet, laget av min kjære Daniel, den beste kokken i hele verden! Nå tenker du kanskje: "Fiskekaker? Er det noen kunst å lage da?" Nei, det er det kanskje ikke, men uansett hva han lager så blir det bare kjempegodt, og enkel mat kan være like gourmet om ikke bedre enn fancy og minimalistisk kokekunst. Siden jeg aldri har likt noe særlig å lage mat, er jeg bare superheldig som har en så fantastisk flink kjæreste. Love you!

De neste ukene som kommer blir hektiske dager med forberedelse til mitt andre semester i Tanzania og skolearbeid. Jeg vet at tiden kommer til å fly av gårde, og det er litt skummelt med tanke på å skulle reise fra Daniel og være borte så lenge. Men desto bedre blir det da at han kommer nedover i slutten av november og at vi sammen reiser hjem til Bergen i januar og flytter inn i ny leilighet for bare oss. Gleder meg!!

Blir forresten veldig glad for kommentarer, uansett hvem du er som kommer til å lese denne bloggen:)

7 kommentarer:

Rolf-Arne sa...

heftig

Family Stanghelle sa...

Kjære Kine (og Daniel, verdens beste kokk). Er så glad du har startet opp med egen blogg igjen og håper du får tid og anledning å skrive fra Tanzania. Skal følge med jevnlig, disse blogg-greiene er virkelig en super oppfinnelse når ens nærmeste er ute og reiser i den store vide verden.

Anonym sa...

Åh, nei min forrige "comment" kom opp som om den var fra "family Stanghelle", det er den altså IKKE!!!
Den kommer fra mora di'! Aner ikke hvorfor "Family Stanghelle dukket opp? Hmmm, skal prøve å trikse litt her og se om jeg får det til å vises at det er jeg mora di' og ingen andre!

Anonym sa...

HJELP - jeg er i hvert fall ikke anonym, jeg er mora di' - Berit Fagerland! Tror du må ordne opp litt her Kine og gi met et tips til hvordan jeg skal fikse dette til neste gang.... :o

Anonym sa...

Så trivelig at du begynner med blog igjen. Jeg lo så hjertelig godt av din mors kommentarer på hvem hun er. Jeg er helt enig i å väre den person som en är. GLAD I DEG! Tenk om söstrene Fagerland kunne reise til Tanzania... hmm! Ja, drömmer er bra. Drömmer kan bli til virkeluighet. Hilsen tante SÖLVI.

Anonym sa...

Flott Kine, eg har trua på bloggen din! Må innrøm at min blogg ligg temmelig død, kanskje eg tar opp igjen tråden når eg og ska ut på reisefot t høsten:) Gled meg t å følg med på Kine i Tanzania episode 2. Eg e forresten også i Bergen -må treffes en dag.

kinemari sa...

Ser ut som du fikk det til den siste gangen, mamma. Bare å klikk på "Name/URL" og skriv navnet ditt:)

Kjempekoselig om du vil bli med til Tanzania når jeg er 30/40 og mamma 50/60, tante Sølvi!;)

Ja, vi må treffes før jeg drar den 6. september Sigrid! Du må også begynne å blogge igjen når du skal ut og reise, blir også spennende å følge med på:)