tirsdag, desember 09, 2008

Kort oppdatering

Dette har jeg gjort siden sist (kortversjonen):

1. Safari og praksisbesoek i Moshi
2. Moett Daniel i Dar es Salaam (jippi!) og tatt han med til Morogoro
3. Tilbragt 5 dager i Turiani, en liten landsby, hvor vi bodde paa et nydelig hotellrom sammen med massevis av kakerlakker og andre rare bugs.
4. Har for tiden siste uka i Morogoro og i praksis, og det er en del ting som maa ordnes og oppgaver som maa skrives. Et lengre blogginnlegg kommer naar tingene har roet seg litt. Paa loerdag reiser jeg og Daniel til Malawi, hvor vi skal vaere paa julaften. Det blir spennende.

Det er fortsatt varmt....det er African time...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Kine. Kakkerlakka og andre bugs, jaja, berre dem ikke e farlig så e det vel greit. Ska sjekk opp meir om Malawi, veit ikke en døyt om det landet, må ha vøre sjuk akkurat den geografitimen... Ellers så e vi no sjuk (som vanlig den her høsten/vinteren), alle unntatt Mathias, men det e lys i tunnelene og vi håp å bli frisk til jul. Husk du første jula her på Nerheia? Da vi lå i spysjuka alle sammen, fytte rakker'n den jula glømm eg aldri! Håp virkelig, virkelig, virkelig at dokk får ei koselig tid sammen i Malawi (som eg ska sjekk opp), at dokk hold dokk frisk og bare møtt kjekke, snille folk! Stooor klem fra mamma :).

Monolog sa...

Hi Kine!!
If you are anything like Daniel then it must be tricky getting into the Christmas spirit when it's so warm outside! Plus, now that I know how clever your mom is at making hot cocoa I know you are definitely missing out on some good stuff back in Norway. Hope you and your Daniel have tons of fun though! God Jul og Godt Nyttaar from Monica, Daniel and Erik in California :)

pappa sa...

Hei, kjempefint bilde av deg i kjolen. Håper pakken du fikk var ok og at melkesjokoladen ikke var smelta. Nå er du vel snart ferdig med praksisen der nede. Regner med du sitter igjen med masse av erfaringer og sterke inntrykk.Her oppe på berget er man stort sett opptatt av finanskrise og hvor mye peng vi skal bruk til jul, he he. Får veldig lyst til å oppleve afrika og folka der nede når jeg leser alt du har skrevet i bloggen din.
Lov meg at du og Daniel er superforsiktige når dere skal til Malawi på ferie. Send ei melding i ny og ne.
Men dere får ha en kjempefin og velfortjent ferie. Ser fam til den dagen jeg ser deg igjen med mine egne øyne. Klem fra pappa.
Hilser fra alle.

kinemari sa...

Merry Christmas and Happy New Year til deg, Erik Archer og Daniel, Monica! Takk for julehilsen:) I will definately miss a lot of the Norwegian Christmas here in Malawi, especially the food.